.
4. sınıf öğrencilerimiz, Environmental Show: Bumblesnouts Save the World adlı müzikalle yaratıcılıklarını ve dil becerilerini muhteşem bir şekilde sergilediler. Bu etkileyici gösteri, dünyaya gelen Bumblesnouts adlı sevgi dolu uzaylıların, zorbalık yapan kişiler, avcılar ve zararlı kimyasalları seven Bayan Fizzy ile karşılaşmasını konu alıyor. Bumblesnouts, samimi derslerle herkesi birbirine ve gezegene daha nazik ve duyarlı davranmaya teşvik ediyor.
Bu performansı daha da etkileyici kılan şey, öğrencilerimizin İngilizce dil çalışmalarını prodüksiyonun her aşamasına entegre etmeleriydi. İkinci dillerinde diyalogları ustalıkla öğrenmekten etkileyici ve düşündürücü bir hikâye oluşturmaya kadar, her adımda öğrendiklerini hayata geçirdiler.
Bu müzikal, yalnızca İngilizce konusundaki gelişimlerini sergilemekle kalmadı, aynı zamanda çevreye duyarlılık ve nezaket gibi çok önemli değerlerin altını çizdi; ki bu değerler, okulumuzun felsefesi, hedefleri ve değerleriyle uyum içerisinde. Aynı müzikal toplum hizmeti kapsamında Ali Erentürk İlkokulu ve Meliha Doğan Akad İlkokulu sahnelerinde devlet okulu öğrencileri için sergilendi. Devlet okulu öğrencilerinin hem İngilizce dil gelişimlerine katkı sunmak hem de öğrencilerimizin farklı bir ortamda sunum yapma becerilerini pekiştirmek amacıyla gerçekleşen bu paylaşım oldukça zenginleştirici bir deneyim oldu. 4. sınıf öğrencilerimizi bu olağanüstü performanslarından dolayı tebrik ediyoruz!
Culture in a Box
2. sınıf öğrencilerimiz, İngilizce öğretmenlerimiz liderliğinde ve İngiltere’deki Chancel Elementary School ile işbirliği içinde yürütülen, heyecan verici bir uluslararası çalışma olan Culture in a Box projesine katıldılar. Bu proje, farklı ülkelerden öğrenciler arasında kültürel alışverişi ve küresel bağları güçlendirmeyi amaçlıyor. Proje kapsamında öğrencilerimiz, Türk kültürünü temsil ettiğini düşündükleri dikkatle seçilmiş öğeden oluşan özel bir kutu hazırladılar. Kutuda neye yer verileceğini belirleme süreci, öğrenciler arasında canlı tartışmalar ve yaratıcı fikir alışverişlerine sahne oldu. Sonuç olarak, nazar boncuğu, lokum, Türk lirası, Türk bayrağı, zeytinyağlı sabun, Atatürk resmi, Türkiye haritası ve limon kolonyası gibi eşyalar seçildi. Bu eşyaların yanı sıra, öğrencilerimiz İngiliz arkadaşlarına hayatlarını anlatan samimi videolar kaydettiler ve mektuplar yazdılar. Bu proje, sadece İngilizce dil becerilerini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda kültürel çeşitliliği anlamalarını ve karşılıklı saygının önemini kavramalarını sağladı.
Öğrencilerimiz, İngiltere’den gelecek yanıt kutusunu heyecanla beklediler ve grup olarak açtılar. Bu kutu, onlara İngiliz kültürünü yakından tanıma ve uluslararası akranları hakkında daha fazla bilgi edinme fırsatı sundu. Culture in a Box gibi projeler, öğrencilerimize küresel bir bakış açısı kazandırırken, kültürel farklılıkları keşfetmenin ve kutlamanın sevincini de vurguladı.
Digital Bookmark Exchange
Uluslararası Okul Kütüphaneciliği Derneğinin düzenlediği International Bookmark Exchange projesiyle Hindistan’da bulunan Manav Rachna International School ile ortak bir proje üzerine çalıştık. Proje kapsamında öncelikle Peter Reynolds’ın “Kelime Koleksiyoncusu” kitabı hem Türkçe hem de İngilizce dilinde her iki okulda okundu, kitap üzerine çalışmalar yapıldı. Bu kitaptan ilham alan öğrenciler “kelimelerin gücü”ne vurgu yapan dijital kitap ayraçları tasarladılar ve bu tasarımlar dijital olarak okullar arasında paylaşıldı.
Bu çalışmalardan sonra 4.sınıf öğrencilerimiz, Hindistan’daki okulun öğrencileriyle çevrimiçi bir görüşmede buluştular. Buluşmada okullarını ve ülkelerini İngilizce dilinde karşılıklı tanıtma imkânı bulan öğrenciler, Kelime Koleksiyoncusu kitabından kendilerini etkileyen kelimeleri karşılıklı paylaştılar.
Görüşmenin sonunda, öğrenciler birbirlerine kendi dillerinden Türkçe ve Hintçe kelimeleri öğrettiler; görüşme, hem İngilizce dilinde olması hem de kültür açısından zenginleştirici bir deneyimdi.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!