Öğrencinin elinden, velinin gözünden, geleceğin izinden

. Tarsus SEV Okulları olarak, öğrencilerimizi ve velilerimizi üretim odaklı, yaratıcı bir öğrenme ortamında buluşturduğumuz School Maker Faire etkinliğimizi başarıyla tamamladık. Farklı disiplinlerin buluştuğu atölyelerde öğrencilerimiz; el becerilerini, problem çözme yetkinliklerini ve takım çalışması deneyimlerini geliştirme fırsatı buldular. Ahşap tasarım, elektronik uygulamalar, oyun geliştirme ve yapı kurma gibi içeriklerle zenginleşen bu özel günde, öğrencilerimiz hem düşündüler hem de tasarlayıp ürettiler.
Etkinlik boyunca öğrenmeyi eğlenceli ve deneyim temelli hale getiren uygulamalar, öğrencilerimizin ve velilerimizin aktif katılımıyla hayat buldu. Veliler, çocuklarıyla birlikte aynı masada üretmenin ve paylaşmanın keyfini yaşarken; bizler içinse bu anlar, öğrenmenin ne kadar çok boyutlu ve etkileşimli olabileceğini bir kez daha gösterdi.
Üretmenin, birlikte öğrenmenin ve paylaşmanın ön planda olduğu bu özel gün, Maker kültürünü eğitim anlayışımızın bir parçası hâline getirme vizyonumuzu güçlendirdi.

Tarsus SEV x NASA: Merak, Yaratıcılık ve Gelecek Üzerine

Tarsus SEV Okulları olarak, School Maker Faire etkinlikleri kapsamında özel bir çevrim içi söyleşi gerçekleştirdik. Söyleşide NASA’da Pyrotechnics System Manager olarak görev yapan Türk bilim insanı Sırrı Oğuz’u konuk ettik. Kendi kariyer yolculuğuna dair samimi paylaşımlarda bulunan Sırrı Oğuz, öğrencilerimize ve velilerimize ilham veren bir buluşmaya imza attı.
Teknoloji ve İnovasyon Bölüm Başkanımız Seyfettin Dakın’ın moderatörlüğünde gerçekleşen bu özel buluşmada Sırrı Oğuz sorulara içtenlikle cevap verdi. Kendisini NASA’ya götüren kariyer yolculuğundaki en büyük motivasyon kaynağının çocukluk yıllarında başlayan merak duygusu olduğunu ifade etti. Gökyüzüne ve uzaya duyduğu ilginin zamanla disiplinli çalışmayla birleşerek bir mesleğe dönüştüğünü, bu sürecin de öğrenmeye duyulan iştahla beslendiğini paylaştı.
Yaratıcılık ve merakın bilimsel süreçlerdeki yerinden bahsederken, üretmenin yalnızca bir sonuç değil; bir öğrenme ve keşfetme biçimi olduğunu vurguladı. Maker ruhunu, denemekten korkmamak, paylaşmak ve üretme sürecini sahiplenmek olarak tanımladı.
Gençlere yönelik mesajlarında ise teknolojiyi yalnızca kullanan değil, aynı zamanda şekillendiren bireyler olmaları gerektiğini belirtti. Sorular sormaya, araştırmaya ve üretmeye devam etmelerini teşvik etti.
School Maker Faire etkinliğimiz kapsamında gerçekleştirilen bu özel buluşma, öğrencilerimizin ilgi alanlarını keşfetmeleri ve kendi yollarını çizerken ilham almaları için değerli bir fırsat oldu.

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!