Düşünmek, sorgulamak ve anlamak!

. SEV Ortaokulu olarak yürüttüğümüz “Philosophy for Children (P4C) / Çocuklar İçin Felsefe” etkinlikleriyle öğrencilerimizin eleştirel, yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Sorgulamanın, öğrenmenin en güçlü adımı olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle öğrencilerimiz, her etkinlikte düşüncelerini gerekçelendirmeyi, kendilerine sunulan bilgileri sorgulamayı ve farklı düşüncelerden beslenmeyi öğreniyorlar.
6. sınıf düzeyinde yürüttüğümüz etkinliklerde öğrencilerimiz, kısa öyküler, film kesitleri ve çeşitli görseller aracılığıyla felsefi sorular oluşturuyor; öğretmenlerinin rehberliğinde düşüncelerini derinleştiriyor ve anlamlı bağlantılar kuruyorlar. Bu süreçte yalnızca dil becerilerini değil, aynı zamanda düşünme alışkanlıklarını da geliştiriyorlar. P4C etkinlikleriyle düşünmenin keyfini keşfediyor, kendimizi ve çevremizi daha derin bir bakışla anlamayı öğreniyoruz.
Montaigne’in “Denemeler” adlı eserinde belirttiği gibi: “Hayatımızın işine yaramayan bütün bu çetrefil diyalektik oyunlarını kaldırıp atın; iyi seçmesini ve iyi açıklamasını bilmek şartıyla basit felsefe konuları alın. Bir çocuk bunları okuma yazmadan çok daha kolay öğrenebilir.”
Biz de bu anlayışla, düşünmeyi yaşamın doğal bir parçası hâline getiriyor; geleceği düşlerken bugünü birlikte dönüştürüyoruz.

 

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!