Sürdürülebilir Kalkınmayı derslerimize taşıyoruz!

. İzmir SEV İlkokulunda, dünya sorunlarına yönelik farkındalık kazandırmak amacıyla Global Schools çalışmaları derslere entegre ediliyor. Global Schools çalışmaları: Küresel Kalkınma Hedeflerinden yola çıkarak çevre, dünya ve toplum dostu projelerle öğrencilerin bakış açısı geliştirmelerini, farkındalık kazanmalarını destekler ve daha yaşanabilir bir dünyaya katkı sunuyor.

Global Schools etkinlikleri

Dördüncü sınıf öğrencilerimiz, İngilizce derslerinde "Sanatın Amacı Nedir?" ünitesini, yaratıcı ve anlamlı bir projeyle tamamladılar. Bu projenin amacı Küresel Kalkınma Hedeflerinden sorumlu tüketim ve üretimin önemine vurgu yapmaktı. Pablo Picasso'nun "Jacqueline" eserinden ilham alan öğrenciler, çevre dostu malzemeler kullanarak eseri kendi kolajlarıyla yeniden yarattılar.
Öğrencilerimizin yolculuğu, sanatın amacını ve etkisini keşfederek başladı; sanatın kişisel ifade ve toplumsal yansımanın bir aracı olabileceği anlayışını proje boyunca kademeli olarak oluşturdular. Sorumlu üretim, tüketim ve sürdürülebilirlik üzerine çalıştılar; bireysel sorumluluklarımızı fark ettiler. Edindikleri bu bilgilerle "Jacqueline" eserini kendilerine özgü yorumlarını katarak yeniden oluşturdular. Öğrencilerimiz, proje süreçlerinde kontrol listeleri ve rubrikler kullandılar. Bu değerlendirme araçlarıyla proje adımlarını değerlendirip geliştirme, düzenleme fırsatı yakaladılar. Eserlerini sunma zamanında ise öğrencilerimiz, ünite boyunca geliştirdikleri dil becerilerini olağanüstü bir şekilde kullandılar. Zengin bir sözcük dağarcığı, gramer ve etkili cümle yapılarıyla yaratıcılık serüvenlerini ve kullandıkları malzemeleri açıkladılar. Projemizin önemli bir diğer yanı da akran geri bildirimi verilmesi ve alınması süreciydi. Bu proje, sanat, çevre bilinci ve dil gelişimini birleştiren disiplinler arası öğrenmenin etkili bir örneği oldu.
1, 2 ve 3. sınıflarımız ise Hayat Bilgisi derslerinde Global Schools kapsamında “Ben kimim? Topluluk/Toplum nedir? Toplumdaki Roller ve Birbirimize Olan İhtiyacımız, Eşitlik ve Adalet, İnsan Hakları” konu başlıkları üzerine sorular sorma, sınıf arkadaşıyla röportaj yapma, sınıf arkadaşını tanıtan bir sunum yapma, arkadaş canlısı çubuk grafikleri gibi çeşitli etkinlikler yürüttüler. Topluluk olmak, topluluk halinde yaşamanın getirdiği sorumluluklarımız ve haklarımızı derslerde tartıştılar ve kendi sınıf ve okul topluluğumuz için önemli kuralları belirlediler. Farklılıkların oluşturduğu zenginliği fark etme ve toplum içinde farklılıklara saygı gösterilmesinin gerekliliği ve önemi üzerine bakış açısı geliştirdiler.

 

EKO-TİM iş başında!

İzmir SEV İlkokulunda okul felsefemizin, “Öz değerlerine sadık, evrensel vatandaş olarak kendini, başkalarını ve çevreyi SEV” mottosundan hareketle öğrencilerimizde çevre bilinci ve farkındalığı yaratma, sorumluluk alma konusuna önem veriyoruz. Günümüzde yaşanan çevre kirliliği ve küresel iklim değişikliği problemlerini yakından takip etmekte ve çocuklarımızı bu konuda bilgilendirerek, bilinçlendirme çalışmaları yürütmekteyiz. Bu çerçevede yürüttüğümüz Eko Okullar Programını derslerimize entegre ediyor ve bu program kapsamında EKO-TİM öğrencilerimizle okulumuzda çeşitli çalışmalar yürütüyoruz.
EKO-TİM öğrencilerimiz, “Sürdürülebilirlik ve Atık Yönetimi” konusunda sorumluluk bilincini geliştirecek ve küresel sorunlara duyarlılığı artıracak bir proje planladılar. Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi ile uyumlu olan bu proje, yeniden kullanım, atık azaltımı ve üretim döngüsünün bilinçli yönetiminin önemine dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Öğrencilerimiz bu proje kapsamında geri dönüşüm kutularının doğru kullanımı, atık pil, mavi kapak toplama ve ikinci el oyuncak, kitap toplama kampanyalarına dikkat çektiler.
Toplanan bu materyallerle hem kaynakların verimli kullanımını teşvik edecek, hem de ihtiyaç sahiplerine destek olacaklar.

 

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!