Akdeniz ikliminde evimiz nasıl olmalı?

. 6. sınıf öğrencilerimiz, Fen Bilimleri derslerinde yıl boyunca farklı branşlar tarafından birlikte yürütülen “Akdeniz Projesi” kapsamında Akdeniz iklimine uygun evler tasarladılar. Öğrencilerimiz “Madde ve Isı” ünitesi kapsamında ısı yalıtım malzemelerini tanımak, kullanım alanlarını öğrenmek ve karbon ayak izini azaltmak amacıyla Minecraft adlı oyundan ve yapay zekâ uygulamalarından yararlandılar. Öğrencilerimiz onlara verilen yönerge eşliğinde araştırmalarını ChatGPT üzerinden yaparak okullarını tasarladılar ve tasarımlarını Minecraft ile dijital ortamda gerçekleştirdiler. Öğrencilerimiz daha sonra oluşturdukları ürünlerini anlatan sunumlar hazırladılar. Yaptıkları bu çalışmaları okulumuzda gün boyu süren bahçe etkinliğinde “Akdeniz Evleri Sergisinde” diğer arkadaşlarına sundular. Farklı derslerin ortak bir konu üzerinde buluştuğu bu disiplinlerarası çalışmada öğrencilerimiz fen bilimleri derslerinde elde ettikleri kazanımları günlük hayata transfer etme imkânı buldular.

Cinderella’nın beklenmedik değişimi

13 Mayıs'ta, Kısa Oyunlar Kulübü öğrencilerimiz, klasik peri masalına mizahi bir bakış sunan Cinderella’nın Beklenmedik Hikâyesi adlı oyunlarıyla izleyicileri kahkahaya boğdu. Beklenmedik olaylarla dolu senaryo, zekice yazılmış diyaloglar ve enerjik performanslarla dolu bu oyun, tüm okulun alkışlarını ve beğenisini topladı. Öğrencilerimizin yeteneklerini, yaratıcılıklarını ve ekip çalışmasını sergilediği bu gösteri, hafızalarda yer edecek unutulmaz bir etkinlik oldu!

Deneylerle öğreniyoruz

Fen derslerinde deneyler, dersi daha eğlenceli ve keşif dolu hale getirirken, öğrencilerin araştırma yapma isteğini artırır ve bilimsel düşünme becerilerini güçlendirir. Bizler de İSEV Fen Bilimleri Bölümü olarak fen derslerini, ezberden uzak, keşfetmeye dayalı, heyecan verici ve verimli bir öğrenme deneyimine dönüştürmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Derslerimizde deneyler yaparak, öğrenmeyi sadece teorik bilgiden çıkarıp somut hale getirerek öğrencilerimizin ilgisini ve merakını canlı tutuyoruz. Günlük hayatla bağlantı kurmalarını sağlayarak öğrendikleri bilgileri gerçek dünyada nasıl kullanabileceklerini gösteriyoruz. Grup çalışmasına olanak tanıyarak öğrencilerimiz arasında iş birliği, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlıyoruz.

 

Yeryüzü Takımı: Doğanın Uyanışı

Türkçe dersi kapsamında 6. sınıf öğrencilerimiz, doğa sevgisini ve çevre bilincini konu alan anlamlı bir kitapla buluştu. Esra İlter Demirbilek’in kaleme aldığı Yeryüzü Takımı: Doğanın Uyanışı adlı çocuk kitabı, öğrencilerde hem okuma motivasyonu oluşturdu hem de çevreye duyarlılık konusunda farkındalık yarattı. Okuma etkinliklerinde, öğrenciler kitabın ana karakterleriyle empati kurarak doğanın korunması gerektiğini kendi cümleleriyle ifade etme fırsatı buldu. Hikâye boyunca Yeryüzü Takımı'nın maceralarını takip eden öğrenciler, doğanın sesine kulak vererek kendi çevrelerinde neler yapabileceklerini tartıştı.

 

“Architect Sinan & Da Vinci Challenge Day” etkinliğindeydik!

İzmir SEV Fen Bilimleri Bölümü olarak, SEV Okulları tarafından her sene geleneksel olarak düzenlenen ve üç SEV okulunun katıldığı “Architect Sinan & Da Vinci STEM Challenge” etkinliğine 13 Haziran Cuma günü 7. sınıf öğrencilerimizden oluşan üç takım ile katıldık. Etkinlik “Sustainable Agriculture with Artificial Intelligence” teması altında çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Gelecek kuşaklara da sürdürülebilir bir dünya bırakabilmek için doğal kaynakları verimli kullanmayı hedef alan etkinlik “Yapay Zekâ ve Sürdürülebilir Tarım” temalı söyleşiler ile başladı. STEM etkinliklerini içeren kutuları açan öğrenciler fen bilimleri derslerinde öğrendikleri bilgileri kullanarak yapay zeka ile sürdürülebilir tarım yapabilecekleri tarlalarını tasarladılar. Gün boyu süren etkinliği üç takımımız da ödül alarak tamamladı. Bu çalışmada öğrenciler sürdürülebilirlik, STEM, yapay zekâ ve takım çalışması alanlarında deneyimlerini artırma şansı yakaladı.

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!