.
Anneler Günü, okulumuzda bu yıl da sevgiyle, emekle ve yaratıcılıkla kutlandı. İlkokul öğrencilerimiz, annelerine olan derin sevgilerini ifade ettikleri anlamlı ve dokunaklı etkinliklerle bizleri hem duygulandırdı hem de gururlandırdı. Her sınıf seviyesinde özenle planlanan çalışmalar, çocuklarımızın duygusal gelişimlerine ve ifade becerilerine katkı sağladı.
1. sınıf öğrencilerimiz, anneleriyle kurdukları özel bağları kelimelere ve çizimlere döktü. Sevdikleri ortak etkinlikleri, annelerine dair güzel düşüncelerini içtenlikle paylaştılar. Etkinlik, her çocuğun annesinin resmini çizmesiyle taçlandı. Ortaya çıkan çalışmalar, hem samimi hem de unutulmazdı.
2. sınıflarımız, “Dünyanın En İyi Annesi” başlığı altında, annelerini konu alan sevgi dolu bir gazete sayfası hazırladı. Öğrencilerimiz bu özgün yazılarla hem yazma becerilerini geliştirdi hem de annelerine olan sevgilerini yaratıcı bir dille ifade etmenin mutluluğunu yaşadı.
3. sınıflarımız, anneleriyle yaşadıkları en güzel anıları resimleyip tek cümleyle anlattılar. Ardından "ANNEM" kelimesinden yola çıkarak yazdıkları akrostiş şiirlerle annelerine, ne kadar büyük bir sevgi taşıdıklarını bir kez daha gösterdiler.
4. sınıflarımızsa duygu dolu anılarını ve düşüncelerini mini kartlara taşıdı. Bu özel çalışmayla, hem anneleriyle geçirdikleri güzel zamanları hatırladılar hem de duygu ve düşüncelerini etkileyici bir yazılı anlatımla ifade etme fırsatı buldular.
Minik kalplerin büyük sevgilerle hazırladığı bu özel çalışmalar, sadece birer etkinlik değil; aynı zamanda anne-çocuk bağını güçlendiren, duygu yüklü birer armağan niteliğindeydi.
Tüm annelerimizin Anneler Günü kutlu olsun.
Dayanıklı çocuklar yetiştirmek
Hepimiz yaşamımız boyunca türlü zorluklarla karşılaşırız. Bu zorluklar bazen ağır hastalıklar, kazalar, sevdiğimiz birinin kaybı veya doğal afetler olabilir. Diğer yandan her bireyin kendine özgü bir mizacı vardır ve bazılarımız için sadece önemli yaşam olayları değil, gündelik stresle baş etmek de zorlayıcı olabilir.
Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Dr. Aylin Özbek tarafından verilen “Dayanıklı Çocuklar Yetiştirmek” konulu seminerimizde bu bakış açısından yola çıkarak, “Duygusal dayanıklılık nedir? Neden bazıları diğerlerine göre daha dayanıklıdır? Ebeveynler ve okul olarak, çocuklarımızın duygusal dayanıklılığını geliştirmelerine nasıl destek olabiliriz?” sorularına yanıt aradık.
Barışla büyüyelim dostça yürüyelim
Okulumuzda Barış Komitesi öncülüğünde gerçekleştirilen Barış Günü etkinlikleriyle, yıl boyunca önem verdiğimiz nezaket, arkadaşlık ve birlikte yaşama kültürüne dikkat çektik. Bu değerleri öğrencilerimizle birlikte çeşitli etkinliklerle yaşatarak günü anlamlı kıldık.
Güne, Barış Komitesi öğrencilerimizin bilgilendirme sunumu ve barış kurabiyeleriyle başladık. Öğle arasında kurulan istasyonlarda öğrencilerimiz barış güvercini origamisi yaptı, farklı dillerde “barış” kelimesini araştırdı, mandala boyadı, Barış Günü bulmacasını çözdü ve kendi barış akrostiş şiirlerini yazdı. Gün boyunca öğrencilerimizle barış kavramı üzerine düşündük, konuştuk ve yaratıcılıklarını kullanarak barışı ifade eden çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik. Rehberlik derslerindeyse öğrencilerimizin hazırladığı barış güvercinleriyle “Barış Merdiveni” oluşturuldu. Bu görsel yolculuk, her adımda barışın gücünü hatırlattı.
Etkinliklerin sonunda, öğrencilerimizle birlikte “Barış Komitesi” için slogan oluşturma çalışması gerçekleştirdik. Ortaya çıkan “Barışla Büyüyelim Dostça Yürüyelim” sloganı, kattaki panolarda yerini aldı ve günün anlamını pekiştirdi. Hafta boyunca yapılan tüm etkinliklerle, öğrencilerimiz barışın sadece bir gün değil, her gün yaşanması gereken evrensel bir değer olduğunu yaşayarak öğrendiler.
CIS’in üçüncü akreditasyon sürecini tamamladık
Özel İzmir SEV İlköğretim Kurumları olarak, hedeflerimizden biri sürekli değerlendirme sürecinde olmaktır. Eğitim ve öğretimin kalite ve standartlarını farklı araçlarla değerlendirmeye tabi tutarız. Uluslararası platformda standartlarımızı onaylamak amacıyla 2004 yılında “Council of International Schools (CIS) / Uluslararası Okullar Birliği” ile çalışmaya başladık. 2007 yılında ilk akreditasyonumuzu alarak Ege Bölgesi ve İzmir’de ilk, Türkiye’de ise dördüncü CIS akreditasyonuna sahip ilköğretim okulu olduk.
Gelişime odaklı stratejimiz doğrultusunda, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren üçüncü akreditasyon sürecine başladık. Uzun süren iç çalışmanın ardından 5-9 Mayıs 2025 tarihleri arasında CIS yetkilileri tarafından okulumuza ziyaret gerçekleştirildi. Akademik ve idari komite üyeleri, veli, öğrenci temsilcileri ve okul destek birimleriyle yapılan görüşmeler, başarıyla tamamlandı.
Okudukça birikir kelimeler, kelimelerle büyür düşler!
“Okudukça birikir kelimeler, kelimelerle büyür düşler!” sloganıyla Kütüphane Haftası’nı birbirinden yaratıcı etkinliklerle kutladık. Hafta boyunca kitap okuma sevgisini pekiştiren ve sürdürülebilirliği teşvik eden çeşitli aktiviteler gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz, Kelime Koleksiyoncusu okul projesi kapsamında yaptıkları çalışmaları uluslararası ödüllü yazar ve çizer Peter H. Reynolds ile paylaşma fırsatı buldular ve yazarlık süreciyle ilgili ilham verici bir sohbet gerçekleştirdiler. Origami, çizgi roman ve karakter yaratma gibi atölyelerde hayal güçlerini geliştirdiler. Okul müdürümüz ve kampüs baş danışmanımızın sürpriz hikâyeleri eşliğinde okuyucu etkinliğinde buluştular. Sürdürülebilir bir dünya için kitap tamir atölyesinde eski kitapları tamir ederken, kitap takas günlerinde kitap değiş tokuş yapan öğrencilerimiz bilgiye ve doğaya olan sorumluluklarını pekiştirdiler. 1. sınıf öğrencilerimizin “Teddy Bear Sleepover” etkinliğindeyse oyuncaklarının kütüphanede neler yaptığını keşfettiler. Okuma Arkadaşım etkinliğiyle farklı seviyelerden bir araya gelen öğrencilerimiz, birbirlerine kitap okuyarak sosyal iletişim becerilerini geliştirdiler.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!