Arıyorum, buluyorum, eylemimi birleştiriyorum

. 7. sınıf öğrencilerimiz “Zarflar” konusunu öğrenirken sınıfta tasarladıkları zarlara “Zarflar” konusunun özetini yazdılar. Daha sonra bu zarları kullanarak bilgi yarışması şeklinde ilerleyen bir turnuva ile öğrendikleri konuları pekiştirdiler.

Yaratıcılığı kutluyoruz

Öğrencilerimiz, yakın zamanda gerçekleştirilen Uyumsuz Oyuncaklar Projesi sunumunda, hayal güçlerini ve hikâye anlatma becerilerini sergilediler. Her öğrenci, kendine özgü bir “uyumsuz/kusurlu oyuncak” tasarlayarak ona özgün bir hikâye ve kısa bir drama metniyle hayat verdi. Sunum; duygusal performanslar, yaratıcı yazılar ve özenle hazırlanmış oyuncaklarla doluydu; daha da önemlisi empati, bireysellik ve yaratıcı ifadenin gücünü yansıtan harika bir etkinlikti. Bu neşeli ve ilham verici etkinlik, bize en sıra dışı oyuncakların (ve insanların) bile dünyada özel bir yeri olduğunu hatırlattı. CIS akreditasyon haftası denetimlerine denk gelen bu sergi, denetçiler tarafından da ilgiyle izlendi.

Yazım kuralları duvarı

7. sınıf öğrencilerimiz yazım kurallarını tamamen kendilerinin oluşturduğu cümleler üzerinden oyunlaştırarak tekrar ettiler. Doğru ve yanlış cümlelerin ayrı ayrı gruplandığı ve bu cümlelerin öğrenciler tarafından tespit edildiği etkinlikte öğrencilerimiz hem bildiklerini tekrar ettiler hem de eğlenerek konuyu pekiştirdiler.

 

Zar(f)lar turnuvası

7. sınıf öğrencilerimiz, “Zarflar” konusunu öğrenirken sınıfta tasarladıkları zarlara “Zarflar” konusunun özetini yazdılar. Daha sonra bu zarları kullanarak bilgi yarışması şeklinde ilerleyen bir turnuvayla öğrendikleri konuları pekiştirdiler.

 

Zarf Potter macerası

7. sınıf öğrencilerimiz, Türkçe derslerinin konusu olan “Zarflar”ı “Harry Potter” öyküsünden yola çıkarak hazırlanan ders planıyla eğlenerek öğrendiler. Planda hem zarflar konusuyla ilgili sorular çözüp hem de eğlenceli aktiviteler aracılığıyla konuyu eğlenerek pekiştirdiler.

Birlikte Matematiksel Düşünüyor, Birlikte Eğlenerek Öğreniyoruz

İzmir SEV’de düzenlenen bahçe etkinliklerinde öğrencilerimiz, matematiksel düşünme becerilerini geliştiren ve işlem yetkinliklerini artıran istasyon çalışmalarıyla hem eğlendi hem öğrendi. “Birlikte Matematiksel Düşünüyor, Birlikte Eğlenerek Öğreniyoruz” temasını hareket haftası ile birleştirerek hazırlanan bu özel etkinlik, öğle arası zaman diliminde gönüllü ve meraklı öğrencilerin katılımı ile gerçekleşti.
İstasyonlarda; çarpma işlemleri, tam sayıların kareleri, çokgenlerin özellikleri, geometrik cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, hanoi kulesi, çember ve dairenin çevre hesaplamaları gibi birçok konuya yönelik uygulamalı çalışmalar yer aldı. Ayrıca hafıza oyunu ve sayı duyusunu geliştirmeye yönelik etkinliklerle öğrencilerin zihinsel süreçlerini etkin biçimde kullanmaları teşvik edildi.
Farklı öğrenme stillerine hitap eden bu uygulamalar, öğrencilerin akıl yürütme becerilerini geliştirmeyi, sayı duyusu kazandırmayı ve matematiksel işlemleri içselleştirmelerini sağlamayı hedefledi. Etkinlik boyunca öğrenciler büyük bir istek ve keyifle çalışmalara katıldılar; işbirlikli öğrenme ortamında hem öğrendiler hem de öğrendiklerini pekiştirdiler.
Bu tür etkinlikler, İzmir SEV’in matematik öğretiminde benimsediği öğrenci merkezli, keşfetmeye dayalı ve yaparak yaşayarak öğrenmeyi esas alan yaklaşımın somut bir yansıması olmuştur.

 

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!