Harekete geçen çocuklar

. 5. sınıf öğrencilerimiz bu yıl, küresel vatandaşlık ve iletişim becerilerini geliştirdikleri çok aşamalı bir öğrenme yolculuğuna çıktılar. “Harekete Geçen Çocuklar” adlı bu proje kapsamında öğrenciler, genç aktivistlerin etkileyici konuşmalarını analiz ettikten sonra, kendi konuşmalarını kaleme aldılar. Bu konuşmaları, Birleşmiş Milletler İzmir Zirvesi simülasyonunda farklı ülkeleri temsil eden genç delegeler olarak sundular. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları üzerine fikir alışverişinde bulunan öğrenciler, yaratıcı çözümlerle daha iyi bir dünya için harekete geçmenin önemini vurguladılar. Tutku, araştırma ve işbirliğiyle yürütülen bu süreçte öğrencilerimiz, küçük yaşta da büyük farklar yaratabileceklerini gösterdiler.

Deneme 1, 2 - Deneme 1, 2, 3

7. sınıf öğrencilerimiz, “Deneme” türündeki metinlerin özelliklerini öğrendikleri derste, türün ortaya çıkmasında öncülük eden Montaigne’i yakından tanıyarak bir PASS etkinliği gerçekleştirdiler. Bu etkinlikte Montaigne’in “Denemeler”indeki “Kendine Acındırmak” bölümünü günümüz anlayışına göre karşılaştırmalı olarak incelediler. Bu metindeki insan ilişkileri, toplumsal cinsiyet rolleri, hak-haksızlık gibi başlıkları ele aldıktan sonra birer deneme örneği de kendileri yazdılar. Yazdıkları denemelerden yola çıkarak sınıf içinde canlandırma yaptılar.

Su hayattır!

22 Mart, 1993 yılında Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından “Dünya Su Günü” olarak ilan edilmiştir. "Dünya Su Günü", gerek BM üyelerinin gerekse diğer dünya ülkelerinin giderek büyüyen temiz su sorununa dikkat çekmek, içilebilir su kaynaklarının korunması ve çoğaltılması konusunda somut adımlar atılmasını sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Bu önemli gün kapsamında, suyun kıymetinin daha iyi anlaşılması, farkındalık yaratılması ve su tasarrufu konusunda duyarlılık oluşturabilmesi hedeflenerek İSEV Ortaokul öğrencilerimiz, “Serbest Kürsü” konuşmalarıyla bu konudaki fikirlerini arkadaşlarıyla paylaştılar ve yaratıcı ve pratik öneriler sunarak suyu tasarruflu kullanmak adına gelecek günler için önemli bir adım atmış oldular.

 

 

OrigaMinik öyküler

5. sınıf öğrencilerimiz, Türkçe dersinde origami tekniğini kullanarak oluşturdukları hayvan figürlerine minik hayvan öyküleri yazdılar. Kullandıkları yaratıcı yazma tekniğiyle tasarladıkları her bir hayvana özgü komik durum hikâyeleri oluşturdular.

 

 

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!