. Okulumuzda İngilizce sadece ders saatleriyle sınırlı kalmaz; sahnede, tartışmalarda, projelerde hayat bulur. Müzikal, drama ve münazara gibi etkinliklerle öğrencilerimiz dili gerçek bağlamlarda kullanma fırsatı yakalarken, kendilerini özgüvenle ifade etmeyi öğrenir.
Kendini İngilizce dilinde ifade etmek…
4. sınıf öğrencilerimiz, akademik yılın ikinci yarısında çalışmaya başladıkları İngilizce münazara sürecini başarıyla tamamladılar. “Su israfı için ciddi yaptırımlar olmalı mı?” ve “Kızlar ve erkekler aynı spor takımında oynamalı mı?” gibi başlıklar, öğrencilerimizin ilgileri ve merakları doğrultusunda belirlendi. Bu konuların, İngilizce müfredatına entegre edilen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ile bağlantılı olması, öğrencilerimizin çevresel ve toplumsal farkındalıklarını artırırken küresel konular üzerine eleştirel düşünmelerini de teşvik etti. Münazaralara hazırlanırken, öğrenciler savundukları görüş doğrultusunda araştırmalar yaptılar, ikna edici yazılar kaleme aldılar ve edindikleri bilgileri etkili bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirdiler. Bu deneyim, onların yalnızca akademik değil, sosyal ve duygusal becerilerini de güçlendirdi. Fikirlerini saygılı bir şekilde ifade eden ve farklı bakış açılarına açık bir tutum sergileyen tüm öğrencilerimizi gönülden tebrik ediyoruz.
Go Fish: A musical for young learners
2. sınıf öğrencilerimiz, “Go Fish: A Musical For Young Learners” adlı neşeli müzikalleriyle sahnedeydi ve deniz altından gelen sıcacık bir hikâyeyi izleyicilerle paylaştılar. Müzikal, okyanusta kimsenin onunla arkadaş olmak istemediğini düşünen bir kaplan köpekbalığının ve diğer birçok karakterin hikâyesini anlattı. Hikâye ilerledikçe, kaplan köpekbalığı aslında etrafında onu seven ve olduğu gibi kabul eden pek çok farklı arkadaşının olduğunu fark ediyor. Öğrencilerimiz, etkileyici şarkılar, renkli kostümler ve duygu dolu oyunculuklarıyla izleyicilere dostluk, kendini olduğu gibi kabul etme ve ilk izlenimlerin ötesine bakma gibi önemli mesajlar verdiler. İngilizce derslerine entegre edilmiş olan müzikal öğrencilerin yabancı dil becerilerinin gelişmesini desteklerken, ikinci dilde özgüvenli bireyler olma konusunda onları destekledi. Bu etkileyici performans, empati, birliktelik ve beklenmedik yerlerde kurulan bağların ne kadar değerli olduğunu kutlayan unutulmaz bir deneyim oldu.
Teddy Bear aracılığıyla uluslararası yaşamları inceledik
İkinci çeyrekte başlattığımız, 1. Sınıf Uluslararası Oyuncak Ayı Değişim Projemizi, son çeyrekte Kütüphane Haftası kutlamalarına “Oyuncak Ayı Uyku Partisi” etkinliğiyle entegre ettik. Öğrencilerimizin oyuncak ayılarını okula getirdikleri ve ayıların gece boyunca kütüphanede neler yapmış olabileceklerini hayal ettikleri bu etkinlik, onların hikâye anlatma becerilerini geliştirmelerine, hayal güçlerini kullanmalarına ve kitaplara olan ilgilerini artırmalarına olanak sağladı. Gece boyunca kütüphanede kalan ayıcıklar ertesi gün öğrencileri, oyuncaklarının maceralarını yansıtan eğlenceli görsellerle karşıladı.
Ayrıca, Mayıs ayı içerisinde proje kapsamında İrlanda’daki kardeş okulumuzla çevrimiçi bir buluşma gerçekleştirdik. Bu görüşme öncesinde öğrencilerimiz, Matt Lamothe’un İşte Bir Günüm adlı kitabından yola çıkarak farklı ülkelerdeki çocukların okul ve günlük yaşamlarını incelediler. Kitaptan ilhamla kendi sorularını oluşturan öğrenciler, bu soruları İrlandalı akranlarına yönelterek hem merak duygularını hem de küresel farkındalıklarını geliştirdiler.
Okudukça birikir kelimeler, kelimelerle büyür düşler!
“Okudukça birikir kelimeler, kelimelerle büyür düşler!” sloganıyla Kütüphane Haftası’nı birbirinden yaratıcı etkinliklerle kutladık. Hafta boyunca kitap okuma sevgisini pekiştiren ve sürdürülebilirliği teşvik eden çeşitli aktiviteler gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz, Kelime Koleksiyoncusu okul projesi kapsamında yaptıkları çalışmaları uluslararası ödüllü yazar ve çizer Peter H. Reynolds ile paylaşma fırsatı buldular ve yazarlık süreciyle ilgili ilham verici bir sohbet gerçekleştirdiler. Origami, çizgi roman ve karakter yaratma gibi atölyelerde hayal güçlerini geliştirdiler. Okul müdürümüz ve kampüs baş danışmanımızın sürpriz hikâyeleri eşliğinde okuyucu etkinliğinde buluştular. Sürdürülebilir bir dünya için kitap tamir atölyesinde eski kitapları tamir ederken, kitap takas günlerinde kitap değiş tokuş yapan öğrencilerimiz bilgiye ve doğaya olan sorumluluklarını pekiştirdiler. 1. sınıf öğrencilerimizin “Teddy Bear Sleepover” etkinliğindeyse oyuncaklarının kütüphanede neler yaptığını keşfettiler. Okuma Arkadaşım etkinliğiyle farklı seviyelerden bir araya gelen öğrencilerimiz, birbirlerine kitap okuyarak sosyal iletişim becerilerini geliştirdiler.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!