. 7. sınıflarımız Fen Bilimleri dersinde yakın çevreleri olan kampüs alanını incelemelerde bulunmak amacıyla “Kampüs Bahçemizde Safari" etkinliğine katıldılar. Öğretmenleri eşliğinde kampus alanında gözlem yapan öğrenciler, çeşitli canlıların resimlerini çektiler. Resmini çektikleri canlıları benzerlik ve farklılıklarını gösteren bir liste yaparak sınıflandırdılar. Çalışmalarını iPad’lerinde düzenledikten sonra yaptıkları sunumla arkadaşlarıyla paylaştılar. Bu etkinlikte öğrencilerimizin çevreye ve canlılara karşı farkındalıklarının artması ve kampüs alanında yaşayan canlıları tanıyarak sınıflandırmaları amaçlandı.
Oyunlarla yazım kuralları
8. sınıf öğrencilerimizle LGS tekrar sürecinde “Yazım kuralları” konusuyla ilgili “Yazım Kuralları XOX” oyununu oynadık. Oyun kurucuların oluşturduğu iki takım, sırayla okuyucunun söylediği sözcükleri doğru bir şekilde yazmaya çalıştı. Sözcüğü doğru yazan takımının kazanması için stratejik planı doğrultusunda sandalyeye oturdu. Türkçe dersinde oyunlaştırma çalışmaları kapsamında hazırlanan dersimizle öğrenciler takım çalışması içinde yazım kuralları, yazımı karıştırılan sözcükler konusunu tekrar etmiş oldular.
İzmir SEV'de bahçede keşif dolu matematik etkinlikleri
İzmir SEV Ortaokulu öğrencileri, matematik derslerinde gerçekleştirdikleri uygulamalı etkinliklerle hem öğrenci hem keşfetti. Yıl boyu bahçede yapılan istasyon çalışmalarıyla farklı sınıf seviyeleri, matematiği yaşayarak öğrenme fırsatı buldu.
5. sınıflar, bölük isimlerini drama ve şarkılarla öğrenirken, milyonlu sayılarla yapılan grup yarışmalarında eğlenceli ve rekabetçi bir ortamda öğrendiklerini pekiştirdiler.
6. sınıf öğrencileri, üçgen ve dörtgenlerde alan konusunu bahçede beş istasyondan oluşan bir çalışmayla öğrendi. Kendi ölçümlerini yaparak şekillerini oluşturan öğrenciler hem alan hem çevre hesaplamaları yaptılar. “Çember” istasyonunda ise ip ve metre kullanarak çemberin çevresinin çapına oranının sabit bir sayı (π) verdiğini deneyimleyerek keşfettiler. Grupça kavram haritaları ve özet kartları oluşturarak konuyu özetlediler.
7. sınıf öğrencileri, öğretmenleri tarafından bahçede kurulan dört istasyonda (matematik bulmaca, QR kod, puzzle ve domino) grup çalışmaları gerçekleştirdi. Belirli sürelerle istasyonları dolaşan öğrenciler, takım çalışması ve işbirlikli öğrenme ile problem çözme becerilerini geliştirdi.
8. sınıflar, “Geometrik Cisimler” konusunu gündelik yaşamla ilişkilendirmek amacıyla bahçedeki nesneleri geometrik cisimlerle eşleştirerek kendi ölçümlerini yapıp en, boy ve yüksekliklerini belirlediler. LGS hazırlık sürecinde içselleştirme ve anlamlandırma çok önemli olduğu için bu cisimlerin alan ve hacimlerini hesaplayan öğrenciler, teorik bilgilerini somut örneklerle pekiştirdi.
Tüm seviyelerde yapılan bu uygulamalar, öğrencilerin matematiği ezberden uzak, anlamaya dayalı ve işbirlikçi bir yaklaşımla öğrenmelerini sağladı. İzmir SEV, matematik eğitiminde aktif katılım, akran öğrenmesi ve deneyimsel yaklaşımı merkeze alan çalışmalarıyla fark yaratmaya devam ediyor.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!