Küresel amaçlar odaklı proje çalışmaları

. Dünyayı daha adil, yaşanabilir ve sürdürülebilir kılmak için belirlenen Küresel Amaçlar, öğrencilerimizin ilgi ve katkısıyla anlam kazandı. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerimiz, bu evrensel hedefleri kendi bakış açılarıyla keşfederek yaratıcı ve duyarlı projelere imza attılar.

 

Araştırma projelerini aileleriyle paylaştılar

Dördüncü sınıf öğrencilerimiz, bilim insanı gibi düşündü ve merak yolculuğuna çıktı. İlgi duydukları alanda derinlemesine bilgi sahibi olmak ve sorularına cevap bulmak için araştırmalar yaptılar. Araştırdıkları konuyla ilgili modeller hazırladılar ve deney düzenekleri tasarladılar. Web 2.0 araçlarından yararlanarak, sunumlarını destekleyecek ürünler oluşturdular. Canva ile projelerinin tanıtım afişlerini hazırladılar. Öğrendikleri bilgiler ışığında UNESCO Küresel Amaçlarına yönelik çözümler ürettiler. Haftalar süren bu yolculukta öğrendiklerini ve ürettiklerini aileleriyle paylaşmanın haklı gururunu yaşadılar.

Besinolojiye disiplinlerarası bir yaklaşım!

2. sınıf öğrencilerimizle yürüttüğümüz “Besinoloji: Sürdürülebilir Gıda” projesi, altı hafta boyunca disiplinlerarası bir yaklaşımla gerçekleştirildi. Bu kapsamda öğrencilerimiz; sağlıklı beslenme, temiz su, gıda israfı ve iyi tarım uygulamaları gibi konularda farkındalık kazandılar. Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen, Matematik, İngilizce, Görsel Sanatlar, Müzik ve Bilişim derslerinde yapılan etkinliklerle hem akademik hem de sosyal becerilerini geliştirdiler.
Proje sürecinde Prof. Dr. Sedef El ile “Gökkuşağı Beslenmesi” seminerinde buluşarak dengeli beslenmenin püf noktalarını öğrendiler. Ayrıca “Görevimiz: Çekirdekleri Kurtarmak” kitabının yazarı Lider Hepgenç ile söyleşi yaparak iyi tarım uygulamaları hakkında bilgi alma fırsatı yakaladılar. Can Yücel Tohum Merkezi gezisinde toprağın biyolojik çeşitliliğini yerinde gözlemlediler, permakültür bahçesini incelediler. Gıda israfını azaltmak, çevreyi korumak ve bilinçli tüketici olmak için adım attılar.
Projenin sonunda öğrencilerimiz, sürdürülebilir gıdayla ilgili gerçek bir sorun belirleyip çözüm önerileri geliştirdiler. Eylem planlarını hazırlayıp arkadaşlarına sundular, geri bildirimlerle çalışmalarını geliştirdiler. Bu süreçte araştırma yapma, problem çözme, işbirliği kurma ve sorumluluk alma gibi beceriler kazandılar. Bu elde ettikleri becerileri, ailelerinin katıldığı bir etkinlikte sunum yaparak gösterdiler.

 

Doğadaki “doğal denge”

Özel İzmir SEV İlkokulu 3. sınıf öğrencileri, Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Amaçlardan “İklim Eylemi”, “Karasal Yaşam” ve “Sudaki Yaşam” başlıklarına destek amacıyla tasarlanan disiplinlerarası “Doğal Denge” projesini başarıyla tamamladı. Altı hafta süren proje boyunca öğrenciler; Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Görsel Okuma, İngilizce, Görsel Sanatlar, Müzik, Kütüphane ve Bilişim Teknolojileri derslerinde Proje Tabanlı Öğrenme modeliyle çalıştı.
Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri derslerinde; canlı ve cansız varlıkların özelliklerini inceleyen öğrenciler, bitkilerin büyüme koşullarını öğrendi ve kendi bitkilerini yetiştirdi. Habitatlar üzerine araştırmalar yaparak bu alanlarda yaşayan varlıkların birbirleriyle olan ilişkilerini anlamaya çalıştılar. Ayrıca, Yellowstone Ulusal Parkı’nda 1995 yılında kurtların tekrar ekosisteme dahil edilmesiyle yaşanan değişimi incelediler. Eğitimde Sistem Düşüncesi (ESD) araçlarıyla, kurtların geri dönmesiyle birlikte artan bitki çeşitliliği ve azalan erozyon gibi sonuçları yorumladılar. Bu örnekle, doğadaki her varlığın dengenin korunmasında oynadığı rolü fark ettiler.
Türkçe derslerinde öğrenciler, Fanus kitabını okuyup incelediler. “Loraks” filminden esinlenerek felsefi sorgulama etkinliklerine katıldılar. Proje boyunca öğrendikleri kavramlarla sınıf sözlükleri oluşturdular. İklim değişikliğinin nedenlerine yönelik okuma-anlama çalışmaları yaptılar; geri dönüşüm, ileri dönüşüm, sıfır atık ve sürdürülebilir enerji kavramlarını öğrendiler.
Kütüphane derslerinde Gezegeni Kurtaracak Kadar Büyüdüm kitabı eşliğinde “iklim değişikliği” ve “aktivist” kavramlarını tartıştılar. Projenin sonunda seçtikleri bir çevre sorununa çözüm önerileri geliştirip, bu önerilerini içeren ikna edici konuşma metinleri hazırladılar. Canva kullanarak seslerini kaydettikleri afişler tasarladılar.
İngilizce derslerinde ekolojik sistemler üzerine çalışarak ormanların yok olması konusunu incelediler. Tartışmalar sonucunda, Küresel Kalkınma Amaçları doğrultusunda ormanları korumaya yönelik çözüm önerileri geliştirdiler.
Müzik derslerinde doğanın önemini anlatan özgün şarkılar yazan ve seslendiren öğrenciler, Görsel Sanatlar derslerinde ise İzlenimcilik akımını ve Claude Monet’nin eserlerini tanıdılar. Monet’nin The Japanese Bridge tablosunu Project Zero yaklaşımıyla incelediler. Deniz Sağdıç’ın “0 Zero Point” adlı çevrim içi sergisini ziyaret ettikten sonra kendi bez çantalarını tasarladılar.
Bilişim Teknolojileri derslerindeyse atıkları ayrıştırmaya ve geri dönüştürmeye yönelik çevre bilincini artıran dijital oyunlar tasarladılar.
Görsel Okuma derslerinde Loraks filminden sahneler izleyerek doğanın dengesi ve bu dengenin nasıl korunması gerektiği üzerine tartışmalar yürüttüler.
Projenin önemli hedeflerinden biri de öğrencilerin tüm bu süreçte kazandıkları bilgileri bir formata dökerek sunum becerilerini geliştirmeleriydi. Bu doğrultuda, öğrenciler tüm çalışmalarını aileleriyle paylaşarak süreci tamamladılar.

“Atıktan Sanata” birincilik getirdi

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü iş birliğiyle, öğrencilerde çevre bilincini artırmak, sıfır atık ve geri dönüşüm alışkanlıklarını teşvik etmek amacıyla sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda "Atıktan Sanata" konulu ödüllü bir yarışma düzenlendi. Bu anlamlı yarışmaya 4. sınıf öğrencilerimiz kısa süreli kullanım amacıyla üretilip ardından atık olarak görülen bir nesneyi yeniden işleyerek sanatsal bir esere dönüştürerek katıldılar. Bu süreçte tek kullanımlık terlikleri değerlendiren öğrencilerimiz hem yaratıcılıklarını kullanmış hem de ileri dönüşümü kavradılar. Yarışma sonunda öğrencilerimizin hazırladığı eser, büyük beğeni kazanarak ilçe birinciliği ile ödüllendirildi. Bu değerli çalışmada emeği geçen tüm öğrencilerimizi ve görsel sanatlar öğretmenimizi kutluyor, çevre bilinciyle atılan bu adımların geleceğe umut olmasını diliyoruz.

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!