.
İzmir SEV İlkokulu olarak, sadece bir eğitim kurumu değil, aynı zamanda bir yaşam alanı olduğumuzu vurguluyor ve WISE projemizle bu yaşam alanında öğrencilerimizin sosyal duygusal, fiziksel ve bilişsel esenliklerini sağlamak için çalışıyoruz. Bu doğrultuda, yeni eğitim öğretim yılında Akran Nezaketi Projesi'ni hayata geçirerek, öğrencilerimizin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal gelişimlerini de desteklemeyi hedefliyoruz. Bu projeyle öğrencilerimizi, topluma faydalı, saygılı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz.
"Akran Nezaketi Projesi"nin temel direklerini olumlu okul iklimi bakış açısı, üç altın kuralımız, davranış düzenleme politikamız, sorun çözme becerileri ve değerler eğitimi oluşturuyor. Söz konusu başlıklara yönelik olarak, okulun tüm paydaşları tarafından çalışmalar planlanıp yürütülüyor. “Akran Nezaketi Projesi” yıl sonuna kadar devam edecek.
Proje kapsamında Eylül ayında okula uyum ve oryantasyon süreci ele alındı ve bu doğrultuda okul rutinlerinin oturması, davranış düzenleme süreçlerinin içselleştirilmesi ve olumlu arkadaşlık ilişkilerinin geliştirilmesi üzerinde duruldu.
Ekim ayında ise değerler eğitimi kapsamında “Saygı” ele alındı. Öncelikle kendine saygı, nezaket kavramıyla başkalarına saygı, devamında da çevresine, doğaya saygı konuları işlendi. Kasım ayı itibariyle “Sabır” değeriyle ilgili çalışmalar yürütülmeye başlandı.
Veli toplantıları
Okul ve aile arasındaki güçlü bağ, çocuklarımızın eğitim yaşantısını derinden etkiler. Okulla aile arasındaki işbirliği, öğrencilerin okula uyum sürecini de olumlu yönde etkiler. Bu güçlü bağı kurabilmek için okulun birinci çeyrek döneminde ilk adımı attık ve tüm seviyelerde idari veli toplantılarımızı tamamladık. Öğrencilerimizin öncelikle sağlıklı, mutlu, huzurlu bir eğitim öğretim yılı geçirmesi için okul olarak aldığımız tedbirleri velilerimizle paylaştık. Okulumuzun öne çıkan projeleri konusunda bilgilendirme yaptık. Okul yaşamıyla ilgili süreci paylaştık.
Gelişim dönemi özellikleri veli semineri
Veli toplantılarının ardından okul-aile işbirliğini artırmak için rehberlik birimimiz “Yaş Gelişim Dönemi Özellikleri Veli Seminerleri”ni gerçekleştirdi. Bu seminerlerde her seviye için ilkokul dönemi çocuklarının okula uyum süreçleri, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleri üzerine bilgilendirme yapıldı. Bu dönemde çocukların sorumluluk alma, sınır ve kuralları anlama, arkadaşlık ilişkilerini geliştirme gibi önemli gelişim adımlarını nasıl yaşadıkları ele alındı.
Ebeveynlerin bu süreçte sergileyebileceği destekleyici tutumlar üzerinde duruldu; sabırlı bir rehberlik, güvenli ve kabul edici bir aile ortamının çocuğun uyum sürecine katkısı vurgulandı. Ayrıca ev ödevlerine yaklaşım konusunda ailelere bilgilendirme yapıldı, çocukların öğrenme motivasyonlarını destekleyecek öneriler paylaşıldı.
Yaratıcı drama ve okula uyum
Yaratıcı drama derslerinde birinci ve ikinci sınıf öğrencilerimizle “okula uyum” teması çerçevesinde çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Bu etkinliklerle öğrencilerimizin okul ortamına güvenle adapte olmalarını, arkadaşlarıyla olumlu ilişkiler kurmalarını ve grup çalışmalarına aktif biçimde katılmalarını desteklemek amaçlandı. Bu etkinliklerde yaratıcı dramanın rol oynama tekniği araç olarak kullanıldı. Öğrencilerimiz, farklı rol oynama etkinlikleriyle okulun kurallarını, birlikte çalışmanın önemini kavradı ve empati kurma becerilerini geliştirdiler. Jest, mimik ve beden dilini kullanarak duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ifade etmenin yollarını keşfettiler. Rol oynama etkinlikleri ile yaratıcılıklarını kullanarak kendi çözüm yollarını üretme, dinleme ve karşılıklı etkileşim kurma becerilerini geliştirdiler.
Okulda ilk adımlar…
Yeni başlangıçlar hayatımızda her zaman önemli bir yer tutar. 1. sınıflarımız ve okula yeni gelen ara sınıf öğrencilerimize yönelik, bu yeni başlangıcın en verimli şekilde geçmesi için oryantasyon programı planlandık. Okul açılmadan bir araya geldiğimiz öğrencilerimizle tanışma oyunları oynadık ve güven duydukları bir ortama gelebilmeleri için ilk adımları attık. Görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi gibi branş derslerinde okul yaşamından küçük kesitler sunduk ve okula uyum süreçlerini destekledik. Okul idaresi olarak, velilerimizle de bir araya gelerek hem okul hakkında bilgilendirme yaptık, hem de merak ettikleri soruları yanıtlama fırsatı yakaladık.
Öğrenci komiteleri görevde!
Okulumuzda WISE projesi kapsamında, “Öğrenci sesini etkin kılmak” en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu nedenle de her yıl öğrenci komiteleri oluşturup farklı süreçlerde öğrencilerin kararlara etkin katılmasını destekliyoruz.
2025-2026 eğitim öğretim yılı öğrenci komiteleri seçimleri birinci çeyrek dönemde tamamlandı. Seçim süreci öncesinde komitelerin çalışacakları konu başlıkları ve çalışma şekilleri hakkında öğrencilerimizle paylaşımda bulunuldu. Öğrencilerimizin istedikleri komitelere aday olmaları ve seçilmeleri durumunda neler yapacaklarını paylaşmalarının ardından, her sınıfta yapılan oylamalarla Öğrenci Meclisi, Barış Komitesi, Okuma Timi ve Eko Tim komiteleri temsilcileri seçildi.
Öğrencilerimizin okul yaşamına aktif katılımını desteklemek, özgüven ve sorumluluk duygularını geliştirmek amacıyla kurulan öğrenci komiteleri üyelerimize yıl boyunca yapacakları çalışmalarda başarılar dileriz.
Kesintisiz öğrenme
Profesyonel öğrenme topluluğunun birer parçası olan öğretmenlerimiz, 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılında da aldıkları eğitimlerle mesleki gelişimlerine katkı sağladılar. Öğretmenlerimizden aldığımız geribildirimlerden yola çıkarak planladığımız eğitimlerimizde, Prof. Dr. Eren Ceylan’dan Fen Bilimleri öğretiminde en etkili yaklaşımlar, Doç. Dr. Gürsu Aşık’tan biçimlendirici ölçme araçlarının kullanımı ve matematiksel becerilerin gelişimine yönelik çalışmalar konusunda bilgi edindik. Planlamalarımızı bu eğitimlerden yola çıkarak yeniden düzenledik. Ediz Dikmelik eşliğinde aldığımız Çocuklarla Felsefe Eğitmen Eğitimi ile bilgilerimizi tazeledik ve sınıflarımızda yapacağımız fikir tartışmaları için hazırlandık. Okulumuzda gerçekleşen EdTech Fest sayesinde, eğitim teknolojileri alanındaki gelişmeleri inceledik. Yeni yapay zekâ araçları tanıma fırsatı yakaladık ve nasıl kullanabileceğimizi planladık. Yapay zekânın eğitimdeki rolü üzerine tartıştık.
Mesleki paylaşımlarımız
Öğretmenlerimiz Nilay Ayözen ve Buse Candan, DEÜ Buca Eğitim Fakültesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu’na katılarak sunum yaptılar. Öğretmenimiz Ayözen, UBEST’25 bünyesinde “Sanat Eğitiminde Yapay Zekâ Entegrasyonu: Görsel Sanatlar ve Kütüphane İş Birliğiyle Disiplinler Arası Bir Yaklaşım” başlıklı çalışmalarını meslektaşlarıyla paylaşma fırsatı buldular.
Öğretmenimiz Candan ise “Kelime Koleksiyoncusu” projesini ve kütüphane derslerinde küresel kalkınma hedeflerine yönelik yaptığı çalışmaları meslektaşları ile paylaştı.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!


























