. Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün bizlere armağan ettiği Cumhuriyetimizin 102. Yılını kutlamanın gurur ve sevincini yaşadık. Bu yıl kutlamalarımızı “Atatürk’ün İzinde Yolculuğumuz” temasıyla gerçekleştirdik.
Atatürk’ün Küçük Kulübesi
Birinci sınıf öğrencilerimizle Hayat Bilgisi derslerinde Cumhuriyet’in anlamı ve bize kazandırdıkları üzerine bir çalışma yaptık. Süleyman Bulut’un yazdığı “Atatürk’ün Küçük Kulübesi” adlı kitabı öğrencilerimize okunduk. Kitapla ilgili eleştirel düşünme becerisine yönelik etkinliklere yer verdik ve Atatürk’ün kişilik özellikleri üzerinde durduk Öğrencilerimiz 5 Kasım’da Atatürk’ün Küçük Kulübesi kitabının yazarı Süleyman Bulut’la çevrimiçi söyleşi için buluşarak Atatürk ile ilgili merak ettikleri soruları sordular. Ulu Önder ile ilgili birçok kitap yazan Süleyman Bulut’tan, Atatürk’ün anılarını dinleme fırsatı yakaladılar.
"Atatürk’ü Tanıyalım"
İkinci sınıf öğrencilerimiz, Mavisel Yener’in “Atatürk’ü Tanıyalım” adlı kültür kitabını okuyarak Atatürk’ün yaşamını, kişilik özelliklerini ve Cumhuriyet’in getirdiği yenilikleri öğrendiler. Derslerde Eğitimde Sistem Düşüncesi araçlarını kullanarak Atatürk’ün düşünce yapısı ve Cumhuriyet’ten sonra yapılan yenilikler arasındaki bağlantıları yakaladılar. Kitabın yazarı Mavisel Yener ile bir araya gelerek yazarla söyleşi yaptılar. Bu özel buluşma, onların Atatürk’ü hem okudukları hem de bir yazarın gözünden dinledikleri çok yönlü bir öğrenme deneyimi yaşamalarını sağladı.
Öğrencilerimiz Atatürk’ün yaşamına tanıklık eden Uşakizade Latife Hanım Köşkü’nü ziyaret etme fırsatı da yakaladılar. Rehber eşliğinde gerçekleşen bu gezide edindikleri izlenimleri not ettiler ve gezi sonrasında, “Atatürk’ü Tanıyalım” kitabıyla bağlantılı yazma çalışması yaptılar.
Atatürk ve Sihirli Gözlük’ün yazarını ağırladık
3. sınıf öğrencilerimiz, Atatürk ve Cumhuriyet’in bize kazandırdıklarını derslerde yaptıkları çalışmalarla ve Atatürk ve Sihirli Gözlük kitabını okuyarak ele aldılar. Videolardan yola çıkarak “Cumhuriyet” üzerine düşündüler. “Cumhuriyet” konulu çağrışım zinciri oluşturdular ve yazma çalışması yaptılar. “Veda” filminden bir sahne izleyerek altı şapkalı düşünme tekniğiyle yorumlarda bulundular. “Atatürk ve Sihirli Gözlük” kültür kitabını okuyarak Atatürk’ün farklı yönlerini keşfettiler. Kitaptan yola çıkarak farklılaştırılmış öğretim stratejilerinden biri olan okuma çemberi etkinliğine katıldılar. Seçtikleri anılar üzerine çalıştılar ve yine seçtikleri iki farklı okuma anlama çalışmasını tamamladılar. Öğrencilerimiz 23 Ekim tarihinde, kitabın yazarı Burcu Bahar ile buluştu. Yazarımız, yazarlığa başlamasında etkili olan günlüğünden Atatürk ile ilgili yazdığı bazı sayfaları okudu. Ayrıca Anıtkabir ziyareti sırasında çektiği görüntüleri öğrencilerimizle paylaşarak Atatürk’ü kendi sözleriyle anlatma fırsatı sundu. Keyifli geçen söyleşide öğrencilerimiz, yazara hem kitabın yazım süreciyle ilgili hem de Atatürk’ün yaşamına dair merak ettikleri soruları yönelttiler. Bu anlamlı buluşma sayesinde öğrencilerimiz, bir yazarla tanışmanın heyecanını yaşarken Atatürk’ü saygı ve özlemle andılar.
“Geleceğimize Nutuk” ile tarihe yolculuk
4. sınıf öğrencilerimiz, Türkçe derslerinde “Geleceğimize Nutuk” adlı kitabı okuyarak Atatürk’ün liderliğinde yürütülen Millî Mücadele dönemini daha yakından tanıma fırsatı buldular. Kitabı bölümler halinde okuyan öğrencilerimiz, her bölümün ardından okuma-anlama sorularını yanıtlayarak metinle ilgili düşünme ve çıkarım yapma becerilerini geliştirdiler. Çalışmalar, kitabı tanıtıcı afiş tasarımlarıyla başladı. Ardından öğrenciler, gruplar halinde uzmanlaşma yöntemiyle kitabın farklı bölümlerini incelediler. Uzmanlaştıkları konuları arkadaşlarıyla paylaşarak grup kitapçıklarını oluşturdular.
Bu süreç, öğrencilerimizin iş birliği içinde öğrenme, sorumluluk alma ve etkili iletişim kurma becerilerini güçlendirdi. Ayrıca çocuklarımız, Atatürk’ün gençlere bıraktığı mirası anlatan Nutuk’un çocuklara uyarlanmış versiyonu sayesinde, tarihi bir metni yaşlarına uygun biçimde okuma ve anlama olanağı buldular.
Etkinliklerimiz, kitabı uyarlayan yazar Senem Kale ile gerçekleştirdiğimiz keyifli bir yazar söyleşisi ile tamamlandı. Öğrenciler, merak ettikleri soruları yöneltme fırsatı bulurken, bir kitabın yazım süreci ve yazarın düşünce dünyası hakkında da ilham verici bilgiler edindiler.
Bu çalışmayla öğrencilerimiz hem okuma kültürlerini güçlendirdiler hem de Atatürk’ün fikirlerini daha derin bir şekilde kavradılar.
EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!















