Dijital Vatandaşlık

. Okulumuzda 20–24 Ekim haftasında öğrencilerimizle “Dijital Vatandaşlık” konusunu ele aldık. Bilişim Teknolojileri, Hayat Bilgisi ve Rehberlik derslerinde; internet güvenliği, yapay zekânın bilinçli kullanımı ve dijital ortamda nezaket konularına yönelik çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik. Bu çalışmalarla, öğrencilerimizin teknolojiyi güvenli, bilinçli ve sorumlu bir şekilde kullanmalarına destek olmayı hedefledik.
İzmir Amerikan Koleji, FRC Kulübü öğrencileri tarafından hazırlanan “Dijital Vatandaşlık” temasını işleyen sahne performansı, 23 Ekim Perşembe günü öğrencilerimizle paylaşıldı. Bu gösteriyle öğrencilerimizin dijital dünyada güvenli davranışlar sergilemeleri, yapay zekâyı bilinçli kullanmaları ve çevrim içi nezaket konusunda farkındalık kazandılar.
24 Ekim Cuma günü, Bilişim Teknolojileri öğretmenimiz Şeyma Kaçar ve öğrencilerimizin hazırladığı “Dijital Vatandaşlık” konulu sahne performansı izlendi. Öğrencilerimizin performansı büyük beğeni topladı. Assembly kapsamında Rehberlik Birimimiz siber zorbalıkla ilgili bir sunum gerçekleştirdi.

Dijital Vatandaşlık Haftası kapsamından hazırlanan veli bültenine buradan ulaşabilirsiniz.

Kirpi ve Sergi kitabı ve PASS çalışmaları

Okulumuz 1. sınıf öğrencileri, Türkçe derslerinde “Kirpi ve Sergi” kültür kitabıyla PASS alanlarına yönelik çeşitli çalışmalar yaptı. Süreç boyunca öğrencilerimizin dikkat, bellek, planlama ve işlemleme becerilerini destekleyen etkinlikler gerçekleştirildi. Kitaptaki karakterler ve olaylar üzerinden öğrenciler, duygularını ifade etmeyi, empati kurmayı ve karşılaştıkları durumlara yaratıcı çözümler üretmeyi öğrendiler. Yaratıcılığı destekleyen etkinliklerle kendi fikirlerini paylaşma ve özgün düşünceler geliştirme fırsatı buldular. “Kirpi ve Sergi” kitabıyla öğrencilerimiz hem keyifli zaman geçirdiler hem de düşünme, planlama ve üretme becerilerini geliştirdiler.

Oyunlarla keyifli bir matematik yolculuğu

İkinci sınıf öğrencilerimiz, matematik derslerinde geometrik şekiller, sıvıları ölçme ve nesne sayılarını belirleme konularını oyun temelli öğrenme yaklaşımıyla ele aldı. “Onluk ve Birlik” oyunlarıyla öğrenciler, sayıları parçalama ve birleştirme becerilerini geliştirdiler. “Şekil Dedektifleri” oyununda, çevrelerindeki geometrik şekilleri keşfettiler. “Sıvı Laboratuvarı” etkinliğindeyse ölçme kaplarını kullanarak tahminlerde bulundular. Bu çalışmalar, öğrencilerimizin neden-sonuç ilişkisi kurma ve mantıksal düşünme becerilerini destekledi.
Oyunlarla merak eden, keşfeden ve düşünen öğrencilerimiz için dersler keyifli bir matematik yolculuğuna dönüştü.

“R’nin Şarkıları” ile farklı bir öğrenme deneyimi

Üçüncü sınıf öğrencilerimizle “R’nin Şarkıları” kültür kitabı PASS alanlarına yönelik olarak ele aldık. Kitapla ilgili kavramlarla bulmaca çözerken kitaptaki bilgilerle doğru-yanlışı tespit etmeye çalıştık. Şarkıdaki eksik sözleri bulma çalışmasıyla öğrencilerimizin ne kadar dikkatli olduğunu değerlendirdik. Bununla birlikte okuduğunu anlama, soruları yanıtlama, karakter karşılaştırmayla eş zamanlılık alanının gelişmesine yönelik çalışmalar yaptık. Ardıllık alanına yönelik olarak olay sıralama çalışmalarına yer verildi. Kültür kitabı kapsamında yapılan şiir yazma ve öz değerlendirme çalışmaları ise planlama alanlarını destekledi. “R’nin Şarkıları” ile yürütülen bu çalışmalar, öğrencilerimizin okuma sevgisini artırırken onlara bilişsel becerilerin geliştiği ve etkin düşünmeyi sağlayan bir öğrenme deneyimi sundu.

Çocuklarla felsefe

Özel İzmir SEV İlkokulu’nda 2, 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle felsefe dersleri başladı. Derslerde öğrenciler, hikâyeler ve görseller üzerinden düşünme, sorgulama ve fikirlerini temellendirme becerilerini geliştiriyor. Çocuklar, farklı bakış açılarını dinlemeyi, düşüncelerini gerekçelendirmeyi ve birlikte düşünmeyi öğreniyor. Bu derslerle öğrencilerimizin eleştirel, yaratıcı ve özenli düşünme becerilerini güçlendirmeyi hedefliyoruz.

Küresel Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü

İzmir SEV İlkokulu olarak, bu hafta hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerimizde “Küresel Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü”nü ele aldık. 2. sınıf öğrencilerimiz israf ve tasarruf kelimelerinin anlamlarını öğrendiler. Gıda israfını önlemeye yönelik arkadaşlarını bilinçlendiren posterler hazırladılar. Dördüncü sınıf öğrencilerimiz, sosyal bilgiler dersinde “Gıda israfı nedir, sebepleri nelerdir ve bizler bu sorunu önlemek için neler yapabiliriz?” sorularına yanıt aradılar. Bir SEV öğrencisi olarak günlük yaşamda alınabilecek önlemleri belirlediler ve fikirlerini arkadaşlarıyla paylaştılar.
3. sınıflarsa konuyla ilgili öğrendiklerini bir Assembly sunumuyla arkadaşlarıyla paylaştılar. Assembly, okul beslenme komitemizde yer alan Prof. Dr. Sedef El’in bilgilendirici sunumu ve okulumuz yemekhane çalışanları ile yapılan gıda israfına yönelik röportajla başladı. Sunum öğrencilerimizin İngilizce dilinde küresel gıda israfını içeren bilgi paylaşımı ve bilgi yarışmasıyla devam etti. Öğrencilerimiz sunumlarını, sözlerini kendilerinin yazdığı ve müziklerininse yapay zekâyla yapıldığı şarkılarını söyleyerek tamamladılar.

EN GÜNCEL HABERLER İÇİN BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDİN!